Stacja pasażerska i towarowa oraz warsztaty Kolejki Średzkiej. Na stacji znajdowała się trójstanowiskowa lokomotywownia. Zarówno dworzec z magazynem towarowym, jak i dawna lokomotywownia istnieją do dnia dzisiejszego.
Ruch na Kolejce Średzkiej (Neumarkter Kleinbahn, nie mylić z wąskotorówką Powiatową Kolejką Średzką) obsługiwany był dwoma czteroosiowymi, benzolowymi wagonami motorowymi produkcji DWK (Deutsche Werke Kiel) w Kilonii. Wagony silnikowe, napędzane benzolem, wyprodukowane w 1923 r. jako DWK 33 i 38 trafiły do Środy Śląskiej w 1925 roku. Pojazdy te posiadały jak na owe czasy nowoczesną, opływową sylwetkę, a mieszkańcy nazywali je „Myszkami” (Spitzmäuse). Początkowo malowane były na kolor oliwkowy, a od 1933 roku, gdy spółka posiadała już zarząd własny, pojazdy te przemalowano na kolor kremowo-żółty i nieznacznie zmodernizowano (czołowe okna, zderzaki). Oprócz wagonów motorowych spółka posiadała 1 wagon osobowy, 1 bagażowy, 2 towarowe i parowóz produkcji Smoschewer & Co. Zatrudnienie na kolejce wynosiło 10 osób.