MENU
Stacja Środa Śląska Miejska - to także stacja towarowa, warsztaty i lokomotywownia Kolejki Średzkiej

Dodał: moose° - Data: 2012-11-10 07:57:07 - Odsłon: 3731
Lata 1926-1933


Stacja pasażerska i towarowa oraz warsztaty Kolejki Średzkiej. Na stacji znajdowała się trójstanowiskowa lokomotywownia. Zarówno dworzec z magazynem towarowym, jak i dawna lokomotywownia istnieją do dnia dzisiejszego.

  • /foto/7537/7537860m.jpg
    1926 - 1933
  • /foto/4403/4403515m.jpg
    1930 - 1933
  • /foto/7075/7075958m.jpg
    2018
  • /foto/7077/7077666m.jpg
    2018
  • /foto/7108/7108758m.jpg
    2018

Mit der Eisenbahn durch Niederschlesien Gerhard Gürsch , Georg Riederer Corona GmbH , Stuttgart 1992

Poprzednie: 2011 - 2014 Budowa komisariatu Strona Główna Następne: Biurowiec nr 72a


moose | 2012-11-10 16:12:43
Ruch na Kolejce Średzkiej (Neumarkter Kleinbahn, nie mylić z wąskotorówką Powiatową Kolejką Średzką) obsługiwany był dwoma czteroosiowymi, benzolowymi wagonami motorowymi produkcji DWK (Deutsche Werke Kiel) w Kilonii. Wagony silnikowe, napędzane benzolem, wyprodukowane w 1923 r. jako DWK 33 i 38 trafiły do Środy Śląskiej w 1925 roku. Pojazdy te posiadały jak na owe czasy nowoczesną, opływową sylwetkę, a mieszkańcy nazywali je „Myszkami” (Spitzmäuse). Początkowo malowane były na kolor oliwkowy, a od 1933 roku, gdy spółka posiadała już zarząd własny, pojazdy te przemalowano na kolor kremowo-żółty i nieznacznie zmodernizowano (czołowe okna, zderzaki). Oprócz wagonów motorowych spółka posiadała 1 wagon osobowy, 1 bagażowy, 2 towarowe i parowóz produkcji Smoschewer & Co. Zatrudnienie na kolejce wynosiło 10 osób.