Tak to wygląda jak dawne zabudowania stacji. Na tym zdjęciu ten budynek jest po prawej stronie, a po lewej . Tu jeszcze coś o tej stacji i . Tu jest ciekawy wpis administratora .
Zmieniłem nazwę obiektu na "Magazyn, d. lokomotywownia" (linię przez 10 lat obsługiwały wozy spalinowe, a nie parowozy), przypisałem i do ulicy Targowej i do obiektu dawnej stacji.
Po wojnie, z powodu braku taboru - to były jednak i parowozy, Choć Niemcy przeszli w ruchu pasażerskim już w latach 30 - tych na autobusy, to z tych samych powodów powrócono z pasażerami na tory.
Tak, ale czy jesteś pewien że były tu obrządzane? Po włączeniu linii w system kolei państwowych nie było potrzeby utrzymywać odrębnego obiektu. Jeśli coś się tu zapędziło do lat 60. to i tak wracało potem do Malczyc.
Nieporozumienie. To była osobna linia, kolejka dojazdowa. Tylko Środa - Środa stacja. Rozkład celowany pod ruch na głównej linii. Chyba od lat 60 - tych zastąpiona znów autobusami. W tych latach już tylko towarowe wagony podciągano, ale nie tu - tylko do magazynów w okolicy dzisiejszej ulicy Kolejowej. Czy tutaj obsługiwano? Nie wiem. Trzeba by spytac kolegę "mirek66" Dedukuję,że pochodzi z samej Środy Śląskiej :) Ale popytam też innych "świadków"...
Hmmm... Chyba jednak taniej było mieć szopę niż co dzień 20 km do Malczyc robić w dwie strony :) Nie jestem pewien okresu powojennego jednak, ale przed - na pewno byli samowystarczalni.